the most beautiful lovers on the earth: brits


blogda eski yazılarım arasında dolaşırken ronan keating diye bi brit şarkıcıyla ilgili yazdığım postuma denk geldim. son birkaç yıldır iyiden iyiye dikkatimi çeken bir şeydi bu; beni derinden etkileyen müzisyenlerin ekseriyetle brit olması.. lakin britanyalı müzisyenlerle olan bağımın bu kadar eskiye gittiğinin de farkında değildim. 

örnekse bir amy winehouse, bir paolo nutini (yarı brit), hozier, adele, sam smith, indiana, john newman, john keating, jim sturgess, ed sheeran, tom odell, ellie goulding, florence welch.. bi çırpıda aklıma gelenler bunlar. mp3 player'ımdaki güncel playlist'im ekseriyetle birleşik krallık'tan şarkıcı ve söz yazarlarıyla dolu..

daha sting, mick jagger, morrisey, john lennon, elton john gibi kült isimlere hiç girmiyorum. velhasılı.. o şarkıların sözlerine bakınca dünyanın en güzel aşık olan insanları ingilizler olsa gerek, diyorum. 

oha! daha da geri gidiyorum james blunt var mesela. deli gibi binlerce kez dinlemiştim aynı albümü ve tüm şarkı sözlerini ezbere biliyordum. ev arkadaşlarım tiksinmişti heriften. 

evet evet! kesinlikle dünyanın en güzel aşıkları ingilizler olmalı.

ps: tabii ki bu saydığım şarkıcıların tamamı bende derin izler bırakmadı ama son yıllarda derin izler bırakan şarkıcıların hepsi bu listede.. ve hemen hepsini çok uzun yıllar saplantılı bir şekilde sürekli dinledim. 

sevgiler
jk


Comments

Popular Posts