'ciddi düşünen' sıkıcı insanlar gezegeni


iki arkadaşım 2014 yılı içinde tanıştı.
sevgili oldu.
sadece birkaç ay sonra evlendi.
yaz sonu yapılan evliliğin ardından ise şimdi bebek bekliyorlar.

geçenlerde bana geldiler. bebek 3 aylık. onlar yine birbirleriyle çok eğleniyorlar ama "daha bi ölçülü" olmuşlar. ya da daha hissettiğim şekliyle söylemek gerekirse eskiye oranla biraz sıkıcı olmuşlar. mesela tanrıtanımaz insanlardan "ya her şey o kadar mucizevi ilerledi ki hiçbir şeyi kontrol etmeye kudretimiz yok. bütün bu olup biteni kontrol eden bi şey var"a evrilmişler. her şeyi o kadar kadere bağladılar ki uykum geldi bi ara.

n'apıyolar abi? evlendikleri gece insanların yiyeceklerine sıkıcılık tozu mu atıyorlar?

ama neyse bunlar evlendikten sonra sıkıcı oldular. ben bi sevgili bulduktan sonra bütün dünyası ondan ibaret olan kadınlar tanıdım. bi tanesi de benim en yakın arkadaşım-dı hatta.

ps: yıl bitiyor. aradığım aşkı hâlâ bulamadım. bu seneden umutluydum.

ps II: 2015 bu yıldan daha hareketli ve heyecanlı olacak :)


Comments

  1. Kuran'ın belirttiği gerçeğe tanıklık etmeleri onlara bu etkiyi yapmıştır.
    Çünkü Kuran'da bahsedilen suyu hiç bir evresinde şekillendiren insan değil.

    MÜRSELAT 20,21,22,23 . Ayeti
    Biz sizi âdi bir sudan yaratmadık mı?(77/20)
    Onu sağlam bir yerde oturttuk. (77/21)
    Belli bir süreye kadar. (77/22)
    Demek ki biçimlendirmişiz. Ne güzel biçimlendireniz biz.(77/23)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yani ne anlamalıyım? tesadüf yok, her şey kontrol altında. peki, inanç denen şey oldukça hissi ve kalbi bi şey, o nedenle tartışılabilir bulmuyorum. senin için muazzam bir plan gibi görünen bana muazzam bir tesadüf gibi geliyor. takıldığım konu şu, bir değişim süreci bu. üstelik inanç çok hassas bir konu. bu kadar hassas ve toplumsal baskının bu kadar yüksek olduğu bir konuda insanın hisleri bu kadar hızlı değişebilir mi? bence mümkün değil.

      Delete
  2. Evet hissi bir şey ve dediğin gibi his etmek göreceli bir kavram. Ve hissetmek farkına varmak öyle uzun zaman alan bir şey değil anlıktır. Bakmakla görmek farklı denir ya işte o fark görenin görmesi gereken şeye daha önceden hazır olması ile ilgili.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts